lördag 14 februari 2015

Ingen rast och ingen ro

De senaste dagarna har vi antingen gjort supermycker eller ingenting överhuvudtaget. Det sliter på kroppen att flytta till en ny stad och vara i gång hela tiden. Jag är redan inne på min andra släng av feber och Järkan har också haft en. Jag har nog aldrig varit så bra på att sova heller som jag är nu. På sätt och vis ska det bli skönt när allt är vardag här, just nu lever vi i nånslags låtsasvärld och det kräver enormt mycket energi. Men vi har kul! 

I torsdags var vi på en lektion om den holländska kulturen. Helt ärligt skiljer den sig inte särskilt från den svenska.

Sedan gick vi på en turkisk restaurang i området Pijp där många locals hänger.

Det var jag, linnea, linnea, Sydney från USA, Sara från Danmark och Charlie, en kille från England som vi träffade samma kväll, som gick ut och åt. 

Allt var så himla fint inne på restaurangen med högt tak och massa mönster

Jag och Holkan åt en vegetarisk rätt. Det är många - unge fär fem procent av befolkningen - som är vegeterianer i Nederländerna vilket gör att alla restauranger också har väldigt bra utbud av goda, vegetariska alternativ. 

Nu ska vi ut och fira alla hjärtansdag tillsammans på stan! 
/stina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar