onsdag 4 februari 2015

Staden som får Stockholm att blekna

Tänkte nu när Stina i princip är den enda som varit aktiv på denna blogg hittills, att även jag skulle påta ihop ett inlägg. 

När jag flyttade från låt oss vara ärliga fula betong-Borlänge till Stockholm var jag helt tagen av att bo i en stad med så fin arkitektur. Detta är ingenting i jämförelse med Amsterdam. Det känns nästan overkligt att gå runt bland hundratals små sagolika kanaler och lutande husfasader och livsfarliga cyklister. Även det faktumet att bo i Amsterdam känns overkligt i sig, känns mest som jag är här på en väldigt lång weekend.

Nu ska jag och Stina, Järkan stannar hemma på grund av en förkylning vi har skickat mellan oss, för första gången ge oss ut på våra nya cyklar och försöka hitta in till centrum för att gå på vår första Borrel. Det ett holländskt ord för chilla med öl, fattar inte varför det inte bara säger det. Vi tänkte fira att vi klarat vår första vecka i Amsterdam och skolstarten!
/Holkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar