lördag 7 februari 2015

Week one done

Första veckan har bara som gått upp i rök här men det känns redan som vi har lärt oss anpassa oss. Jag försöker memorera vart de mysigaste fiken, den billigaste ölen och bästa second hand affärerna ligger, samtidigt som vi äntligen vågat börja använda cyklarna.


Ja det blir väldigt mycket häng med andra utbytesstudenter här. Majoriteten är från USA, Kanada eller Tyskland. Fick även höra igår att jag inte pratade någon svensk dialekt i min engelska, men det tror jag bara va en lögn.





I vår klass går det däremot 20 holländare. Jag som först trodde att vi skulle hamna utanför i klassen för att vi var de "konstiga bytisarna" fick helt fel när det visade sig att alla är supertrevliga och öppna. De är riktigt hjälpsamma med allt som vi förvirrade svenskar med icke-fungerande Visa-kort, behöver hjälp med. 

Sara från Danmark som helt enkelt är bäst och som vi nu ska möta upp för att ta färjan över till Amsterdam Noord för att gå på "super-hipstrigloppis" som Stina kallade det.

/Holkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar